torsdag 24 maj 2012

Veterinärbesök ,mjölksugen & skugga under trädet !

Gokväll i stugorna !

Ja, igår var det dags för veterinären igen - tur att hon är så lätt att transportera - hon gick in själv & väl hos vet så var hon sååå nyfiken i väntrummet.
Även väldigt nyfiken & kelig med Elin (veterinären) *nosbuff*
Detta trots att det skulle kännas,klämmas,lyssnas på ♥ & få en tops upp i näsan - Ester var inte alls sur -fortsatta att kurra & spinna hos Elin ♥
Bad om en vikt oxå - Ester har gått upp 400 gr sen sist vi var där - opps !

Med lite tur får de svart på nosprovet under morgondagen & då hör de av sig efter beslut om vad som ska göras .
Här en bild på Ester i mitt knä när jag söker skugga under ena äppelträdet i eftermiddags .




Jag sydde ju en filt till Ester i rosa - om jag säger så här : Linus klär oxå o rosa ,tog denna bild igår morse innan jag åkte till jobbet *myskisse*


Häromkvällen kom ena sonen upp med ett glas mjölk & nyfikne Ozzy ville gärna kolla vad det var ♥



I morgon har vi födelsedagsfest här - Ozzy fyller hela 2 år - vad tiden går fort !
Om ingen skvallrar så kan jag berätta att det vankas rå köttfärs då - brukar uppskattas !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar